Thursday, September 23, 2010

AISEYMENN ... CANTIKNYE BULAN!

Salam,

Haa, kali ni nak cite kisah perjalanan balik dari kampung lak! Kita balik JB ari raya ke-2. Singgah bandar Melaka, raya kat umah mak sedara arwah isteri hubby kita kat Banda Hilir!

On the way balik kita sekeluarga diserang cirit-birit, hampir setiap stesen R&R kita berhenti, ada jer yang 'berhajat' ke tandas! Sudahnye sampai JB malam! Tapi on the way balik JB kita sempat singgah Air Hitam, saje-saje jer, kalau nak saja-saja gi shopping kat sini tak de maknenye. So kita beli wind-chime bentuk fernleaf buatan seramik (terlupa nak snap gambo) dan hiasan coral. Cantik tak? Kita suka bende-bende macam ni. Beli ler jugak kerepek ubi, gadget bebudak.
Lepas tu teruskan perjalanan balik ke JB. On the way, second cousin saya call, ajak datang rumah dia kat Pasir Gudang! Pergi jugak ni walau pun sakit perut! Lepas tu kita singgah solat Maghrib kat masjid jamek Pasir Gudang. Cantik, selama ni tak pernah singgah! And, on the way back, kita terpandang ke langit, Ya Allah, kita tak pernah tengok bulan dan bintang secantik malam raya ke-3. Cuma bulan sabit dan sebutir bintang nie jer yang ada di langit, alangkah indahnye, tapi imej yang kita snap ni tak berapa clear, tapi boleh lerrr ....
Kata Datuk Aziz Sattar dalam filem Ali Baba Bujang Lapok ...... "Aiseymenn, cantiknye bulan!"

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...