Friday, August 6, 2010

HOBI – EPISOD 3

Salam semua,

Menjahit bukan salah satu daripada cabang hobi kita. Tapi menjahit cross-stitch nie, kira dah bagus sangat le buat kita. Kita memang tak suka benda-benda yang yang kaitan dengan kain – macam menjahit, menggosok baju, lipat baju, basuh baju (rendam baju dalam mesin basuh tak pe), angkat jemuran dan yang sewaktu dengannye … Itu pun masa sebelum kahwin dulu, hubby kita dah janji dia akan gosok baju keje kita, so sampai sekarang ni memang jadik tugas rasmi dan berpencen hubby kita untuk gosok baju! Cuma kalau iron kita rosak je baru kita ambik tau pasal gosok baju nie, sebab nanti gi keje baju tak bergosok ler pulak ! Anyway ….. thank u darling, I love u ….

Tapi kalau shopping beli kain ela, kita suka! Hubby kita pun cakap kita memang gilerr beli kain ela …. Pantang beli untuk orang lain, mesti kita cukai sepasang untuk kita punye ….

Anyway, kita bangga gak, pasal dah banyak juge kita jahit cross-stitch nie, ada yang kita frame, ada yang kita jadikan beg, tapi kat umah mak, kita malas nak angkut balik umah kita! Yang nie, projek menjahit cross-stitch kita yang dah setahun terbengkalai …. Masa kita mula jahit corak nie, kita tengah ada problem kat tempat keje, tak ngam ngan partner keje, asyik bercakap je, tension kita tiap kali datang ofis! Murai pun tau senyap! So, nak pujuk diri kita sendiri, kita cuba cari benda yang boleh kita buat supaya kita lupa soal keje bila balik umah. Dah nak siap dah ni, sket aje lagi! Tengok le, kalau mood bagus, kita nak cuba settlekan before 2011 muncul! Tungguu …… kalau siap nanti kita launch kat blog kita nie, k!

1 comment:

  1. Perghhh! untung banget kalu incik asben kita rajin iron baju. Seluar sehelai pun suruh kita..tp bab keja lain dia boleh lak nak membantu. Fobia gknya dh 2x rentungkan seluar sendiri...hi3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...