Tuesday, July 27, 2010

YANG UNIK ITU MENARIK!

Salam semua!

Nak cite sikit pasal bende-bende unik! Saya suka kumpul bende macam ni. Dua bulan lepas adik ipar saya ke Jepun. Ada tugas rasmi di sana. Balik dari sana dia beri souvenir! Mak saya dapat 1 set cawan teh Jepun dan fridge magnet. Saya dapat fridge magnet gambar gadis berkimono dan …. 1 benda yang unik.

Cuba teka apa bende ni! Kalau tengok gambo ni, rasa-rasanye apa ye?!?

Sebenarnya benda ni, coaster @ alas gelas minuman bentuk kimono. Cantik kan! Sayang nak guna, cadangnye nak frame dan gantung kat dinding!

Yang menariknye, kat kotak coaster tu ada info pasal kimono dan siap ada no. patent lagi! Orang Jepun, kalau buat apa-apa pun memang teliti.

6 keping coaster yang menarik!

Kotak souvenir yang comel - harga 500 Yen @ lebih kurang RM 18 +!

Maklumat di belakang kotak tentang kimono - siap ada no. patent lagi!!!

Teringat pulak last time ada seorang kenalan saya ke Jepun sebab hubby dia belajar di sana. Balik Malaysia dia hadiahkan saya souvenir yang unik gak! Unik sebab, rasanye kalau kat Malaysia ni, tak pernah saya jumpa barang ni dijadikan souvenir kecuali kat hotel! Itu pun kita tak kisah nak ambil sebab designnye tak menarik dan tidak dalam pakej yang menggiurkan untuk dijadikan simpanan peribadi!

.... Dalam botol! Berus gigi!

Inilah dia souvenir yang saya dapat. Sebatang berus gigi bermotifkan corak budaya masyarakat Jepun dalam botol plastik.

Yang ni pulak adalah souvenir dari adik perempuan saya yang gi Pulau Redang this month! Kerja sambil bercuti! Fridge magnet gak! Selipar magnet! Ikan Nemo kat selipar tu ada spring, boleh goyang-goyang!


Kat area tengah tu boleh letak foto!

Dalam episod hobi nanti, saya akan share hobi saya yang pelbagai! Dari sekolah hingga sekarang ni! Saya bukannye jenis yang stereotype. Saya suka variety of choices, so few collections saya mungkin sama dengan blogger lain. Well, see u all later! Bye.

2 comments:

  1. Cantiknya souviner dari Jepun tu. Betul tu frame lagi cantik...letak atas permukaan warna putih pastu guna frame berkaca yg ala-ala hotel suka guna. Letak kat dining area...mmg cantik mantik!

    ReplyDelete
  2. hehe... bole tahan camera nih penye shot...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...