Wednesday, August 4, 2010

HATI BENTUK CINTA ....

Salam,

Hai, ari nie baru dapat duduk depan PC yang menjadi kawan kerja sejak mula bekerja kat sini .... lama tuhhhh ... dari tahun 1997 lagi !

Ari ni masuk ofis, perasaan saya bercampur baur! Tapi dah ok sket! Kalau dikenangkan insiden minggu lepas, especially ari Jumaat kelmarin, memang benggang gilerrr kita ni kat kawan-kawan ...

Memang adat manusia, rambut sama hitam, hati lain kalerrr..... itu pun sekarang ni ramai dah dye rambut, lagi banyak kalerr sudah ada!

Kita ni kadang-kadang banyak bersabar dengan sikap kawan-kawan walau pun kita ni jenis cepat marah, tapi ada perkara yang kita ni tak boleh nak tunjukkan yang kita memang tengah marah kat orang!

.... Lain dulu, lain sekarang! Itulah yang mampu kita ucapkan. Punyelah kita marah dan geram minggu lepas, sampaikan lepas maghrib, kita baring atas katil sambil berdoa, agar ditenangkan hati, buangkan perasaan marah dalam diri, & diberi petunjuk. Meleleh airmata kita masa berdoa tu, sebab rasa kecewa yang amat sangat. Kita cuma ingat satu perkara aje pada masa tu, kalau niat dan hati kita bersih, Allah akan tetap beri kita petunjuk! Alhamdullillah .....

.... Cuma ari Jumaat tu, memang semua orang kat rumah tak berani cakap ngan kita, sebab kita diam, tak cakap ngan sapa-sapa! ..... Tu yang tak best tu! Selalunye mulut kita bising, tegur itu, tegur ini ! Bukannye apa, malas nak cakap, nanti kalau tersalah cakap angin naik, lagi teruk! Lebih baik diam!

Sedang menaip nie pun bergenang air mata kita, tapi taklah sampai meleleh ....

1 comment:

  1. Baca blog ni pun kita tumpang meleleh airmata sebabnya kita tengah berusaha mengelak dari stress beban keja yang melambak tapi siapalah kita untuk melawan semuanya. Staf lain ramai tp muka inilah yang selalu jadi mangsa keadaan. Sedih!

    Istighfar banyak2 mungkin ada hikmah Allah nak bagi pada kita agaknya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...