Friday, August 6, 2010

HOBI – EPISOD 1

Salam,

Cite pasal hobi, semua orang pun ada hobi. Zaman kecik-kecik dulu saya tak berapa pandai nak mengumpul gadget yang menarik sebagai hobi, atau buat aktiviti menarik sebagai hobi. Sampai satu ketika, aunty saya berikan album stamp dan stem-stem lama zaman Queen Elizabeth, barulah pandai sikit. Tapi itu pun saya main sepah-sepahkan aje.

Hinggalah saya sekolah menengah, barulah saya pandai menghargai gadget yang sesuai dijadikan hobi. Mula-mula saya ikut-ikut kawan aje, dia orang suka kumpul keychain, saya kumpul keychain, suka kumpul bookmark, saya kumpul bookmark, suka kumpul pen, saya pun kumpul gak pen. Sampai satu ketika, saya mula suka kumpul poskad dan novel! Dari situ saya mula rajin beli poskad gambar karekter kartun seperti Garfield! Poskad murah, dulu-dulu regenye sen-sen jer. Sampaikan masa saya keje kilang buku dulu, saya dan kawan baik saya, songlap postcard album khusus untuk overseas market!!! Baik tak saya??? Novel pun sama, saya akan kumpul duit sekolah harian, sampai cukup beli novel tiap-tiap minggu! Tiap-tiap hujung minggu mesti saya gi bandar JB ronda-ronda dengan kawan baik saya, Fariha! Sekarang dia dah jadi engineer di Petronas kat Paka. Sampai sekarang ni, saya masih simpan semua novel dan poskad tu! Turun-temurun bacaan novel tu kepada anak saya. Ada 1, 2 judul yang saya beli, tapi tak sempat baca! Just image! Dah 20 tahun saya tinggalkan alam persekolahan!

Satu lagi hobi saya masa sekolah dulu, buat kad, tapi sayangnye kad-kad tu saya tak simpan, saya beri kat kawan-kawan sebagai birthday card & congratulation card! Lepas tu saya suka kumpul kotak kasut yang ada penutup, and then saya beli kertas bunga yang cantik-cantik, saya akan sampul kotak kasut tu! Lawa le sikit, daripada togel je warna putih @ dulu-dulu famous ngan kasut Bata! Kotak ni pun saya tak simpan, lepas sekolah, masuk ITM, entah mana saya campak kotak-kotak tu ……

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...