Friday, September 24, 2010

NATRAH @ BERTHA HERTOGH DALAM LIPATAN SEJARAH!

Sumber : natrahfatini.blogspot.com

Salam,

Dua hari lepas kita hadir ke Program Kembara Wacana khusus mengupas cerita tentang Natrah! Semalam Kak CT dari batulesung blogspot dah buat N3 pasal Natrah ni, kita baru sempat nak komen ari ni dengan harapan dapat cari semula majalah Dewan Masyarakat tentang kisah Natrah yang kita beli masa zaman sekolah form 5 dulu, tapi tak jumpa. Kita akan selongkar kotak kat bilik bawah hujung minggu ini sebab nak ingat semula kisah yang pernah menggemparkan Tanah Melayu suatu ketika dahulu.

Ari ni rayau yahoo untuk lihat kalau-kalau ada imej Natrah yang belum pernah kita lihat. Kita terjumpa gambar ni kat blog myredblanket blogspot. Gambar simpan atuk dia katanya. Mungkin gambar ni ada dalam buku Natrah tulisan Datin Seri Fatini Yaacob yang terbaru, mungkin tiada, cuma kita yang tak sempat nak semak.
Sumber : myredblanket.blogspot.com
  • Petikan dari myredblanket.blogspot.com - Natrah dalam gambar di atas (dalam bulatan merah) ketika bersekolah di kemaman, terengganu.gambar ku dapat dari tokki ku (ada seorang family member dalam gambar tu, tak dapat dikenalpasti yang mana satu huhu)
Sudahnye semalam, lepas minum pagi, kita dera hubby kita gi UTM Press kerana nak beli buku Natrah, sebab kita lupa nak bawa duit masa sesi talks kelmarin. Tebal buku ni, tapi kita yakin kita tak kan jemu baca sebab sedikit sebanyak kisah Natrah ni kita dah tahu melalui edisi majalah yang lalu, cuma in details kita masih belum baca. Rasa bangga beli buku ni sebab sambil tu tumpang sedekah kepada badan kebajikan, seperti kata Datin Seri Fatini yang langsung tak ambil royalti dari buku ini. Mudah-mudahan masih ada lagi insan yang semulia Datin Seri dan berjuang dengan penuh ikhlas demi bangsa, agama dan negara.
Harga asal RM75.00 (pbk.), sempena promosi Program Kembara Wacana dan selaku staf UTM, dapat diskaun 30% = RM52.50 (pbk) @ RM69.00 (hbk.).

.... Semalam sempat baca Prakata jer, alih-alih dah subuh ..... z z z z ............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...