Friday, August 6, 2010

HOBI – EPISOD 2

Salam,

Inilah sebahagian daripada koleksi novel yang saya beli masa sekolah dulu …. Dalam diam dah lebih 20 tahun saya tinggalkan alam persekolahan! Antara penulis favourite saya adalah Abdul Talib Hassan, Marwilis Hj. Yusof, Khadijah Hashim, Samsiah Mohd. Noor, Ujang, Matt Romeo dan beberapa lagi yang saya dah tak ingat. Dan antara ramai penulis nie, Abdul Talib Hassan saya dah jumpa secara live di kampung dia kat Kg. Spang Loi, Segamat. Orangnye dah tua, kalau ngan saya ni kira dah taraf atuk.

Sekarang ni saya dah stop beli novel untuk koleksi peribadi, tapi saya sambung dalam alam pekerjaan. Sebab keje saya beli buku, so sekarang ni kalau ada novel terbaru saya akan beli untuk koleksi library tempat keje saya supaya galakkan golongan muda yang malas mentelaah buku pelajaran, membaca bahan bacaan fiksyen, sekurang-kurangnye minat terhadap membaca tu tetap ada. Nak suruh orang saja-saja membaca memang susah! Jadik, kena le dorong minat membaca dengan cara yang lebih lembut dan sopan santun! Itu cara saya, orang lain saya tak tau! Tapi sekurang-kurangnye bila sesekali saya semak kat system library, saya ada terjumpa beberapa judul novel yang hilang dari koleksi library, so ini menunjukkan ade orang baca buku yang saya beli sampai hilang u, tu yang kagum sangat kita kat student nie! So saya tumpang bangga jugak lerr orang manfaatkan usaha saya, tapi benggang la pulak sebab kena beli baru judul gantian bagi novel yang hilang! Rasa-rasa saya lerr, dia orang telan kut novel tu, sebab sedap sangat jalan ceritenye ……

2 comments:

  1. Kita paling suka kalu pegi rumah orang nampak ada koleksi buku2. Ntah ya...rasa org tu mcm suka membaca je..

    Kita punya koleksi buku2 semua letak kat rak2 bilik bawah dan ada juga yang dalam bilik tido sebab nak tido mudah nak capai..

    ReplyDelete
  2. ada tak novel anak dara menteri 2? nak jual tak?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...